Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Atual
Arquivos
Notícias
Sobre
Sobre a Revista
Submissões
Equipe Editorial
Contato
Search
Search
Cadastro
Acesso
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 3 (2024): Revista Com Censo: Estudos Educacionais do Distrito Federal (RCC#38)
Vol. 11 No. 3 (2024): Revista Com Censo: Estudos Educacionais do Distrito Federal (RCC#38)
Published:
2024-08-31
Editorial
Idade mídia: comunicar ciência é uma arte
Equipe Editorial da Revista Com Censo Estudos Educacionais do Distrito Federal
3
PDF (Português (Brasil))
PDF (expediente) (Português (Brasil))
Apresentação
Comitê Gestor Revista Com Censo
6-8
PDF (Português (Brasil))
Entrevistas
Desafios contemporâneos da Popularização da Ciência na Educação Básica
Juana Nunes, Raquel Oliveira Moreira
9-11
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Continuous Training in PTE: Investigating the Perception of Teachers and Administrators in the Distrito Federal
Palma Carla Carneiro de Castro, Débora Leite Silvano
12-23
PDF (Português (Brasil))
The contributions of the culture of peace to the development of pedagogical praxis: a literature review
Denylson Douglas de Lima Cardoso, Gisele Cristine da Silva Dantas
24-39
PDF (Português (Brasil))
Teaching history using a pedagogical approach with scripts and educational games inspired by Norse mythology
George Leonardo Seabra Coelho, Christiano Britto Monteiro dos Santos, Patrícia do Nascimento Cesar
40-56
PDF (Português (Brasil))
Paths and places of assistance in high abilities/giftedness in South America
Luciany Oliveira Osório Borges
57-66
PDF (Português (Brasil))
Relatos de Experiência
Successful pedagogical practices in a literacy class in the context of remote education in the Federal District: organization of pedagogical work based on a Didactic Sequence
Emely Crystina da Silva Viana
67-75
PDF (Português (Brasil))
Planting seeds and projecting dreams for homeless people at the Escola Meninos e Meninas do Parque
Eliane Cristina Brito de Oliveira, André Marques Binacett
76-82
PDF (Português (Brasil))
O uso de materiais concretos no ensino da Matemática
Marcos Paulo de Oliveira Santos, Luana de Oliveira Santos
83-89
PDF (Português (Brasil))
Prólogo
Dossiê Temático - Prólogo
Hélvia Miridan Paranaguá Fraga
95
PDF (Português (Brasil))
PDF (expediente) (Português (Brasil))
Dossiê - Entrevistas
Desafios contemporâneos das Ciências na Educação Básica
Adriana Almeida Sales de Melo, Carolina Carrijo Arruda, Danilo Luiz Silva Maia
98-103
PDF (Português (Brasil))
Desafios contemporâneos das Ciências na Educação Básica
Renísia Cristina Garcia Filice, Adeir Ferreira Alves
104-107
PDF (Português (Brasil))
Dossiê - Artigos
For a definition of research education in Basic Education
Rodrigo Capelle Suess
108-119
PDF (Português (Brasil))
Promoting the scientific publication by and for basic education: 10-year history of Com Censo Journal
Jaqueline Aparecida Barbosa, Carolina Carrijo Arruda, Bárbara Carolina Vanderley Boaventura, Martha Lemos de Moraes, Robson Santos Câmara Silva, Raquel Oliveira Moreira
120-137
PDF (Português (Brasil))
Scientific Connection: popularization of science in basic education
Michelle Guitton Cotta, Leila Guimarães de Abreu, Ana Gabriela Pinheiro Souza, Thauan Martins Lelis, Luis Filipe Ferreira Anastácio
138-146
PDF (Português (Brasil))
Com Censo Jovem Magazine: a link between science and youth
Cristiano de Souza Calisto, Júlio César Biddah, Pollyana Maria Ribeiro Alves Martins, Pedro Demo
147-159
PDF (Português (Brasil))
Permanent education and ressignification of teaching practice: a case study about the contributions of a research group in a basic education institution
Learice Barreto Alencar, Viviane Martins Vital Ferraz
160-169
PDF (Português (Brasil))
Consolidating and innovating the editorial work at Revista Com Censo: management challenges of a scientific journal in Basic Education
Danilo Luiz Silva Maia, Raquel Oliveira Moreira
170-186
PDF (Português (Brasil))
Practices and challenges in science teaching in prison environments in the Federal District: an analysis based on academic literature
Vitoria da Silva Lacerda, Samuel Molina Schnorr
187-198
PDF (Português (Brasil))
Initiation of research in basic education to promote scientific literacy
Lidia Holanda Ferreira, Sandy Oliveira de Sousa, Valéria Pereira Soares, Marina Neves Delgado
199-209
PDF (Português (Brasil))
Discovery and documentation of botanical species: training, research, and publication in the public network of the Federal Distric
Mayco Werllen dos Santos Sousa, Wellington Nunes da Silva, Cristiana Maria França de Morais, Cíntia Mattão Da Silva Nunes, Jáder de Castro Andrade Rodrigues
210-218
PDF (Português (Brasil))
Research in Physical Education in Basic Education in the Federal District: the case of the Professional Master's Degree in a National Network – ProEF-UnB
Jonatas Maia da Costa, Hadamo Souza, Jaciara Leite, Jessica Frasson
219-231
PDF (Português (Brasil))
Physical Education in Schools and Children: Academic Production in the Central-West Region of Brazil (2006-2021)
Francisca Rayllyne Rodrigues Cardoso
232-241
PDF (Português (Brasil))
Educating for research: a theoretical-practical design based on the pedagogy of hope
Ícaro Jorge da Silva Santana
242-249
PDF (Português (Brasil))
Relevance of research as an educational principle: an analysis on light of Pedro Demo's contributions
Silvane Friebel
250-257
PDF (Português (Brasil))
Dossiê - Relatos
Pedagogical residency program: teacher training, pedagogical practice, research and dissemination of knowledge
Renata de Moraes Lino, Olívia Luísa Fernandes Silveira, Scarlet Stéfane Fernandes Pereira, Louise Caroline Menezes de Carvalho, Larissa Úrsula Lula Lopes Ribeiro
258-263
PDF (Português (Brasil))
UnB Undergraduate education Bulletin: communication and engagement in scientific activities
Valtemir Rodrigues, Eloisa Pilati, Raquel Oliveira
264-269
PDF (Português (Brasil))
O papel da coordenação pedagógica na educação básica: relatos de coordenadores em processo de formação continuada
Julio César da Silva, Darine Araújo Assunção Damasceno, Mayara Franca
270-279
PDF (Português (Brasil))
Scientific Transformation in High School: The Impact of Extracurricular Activities at Centro de Ensino Médio 111 do Recanto das Emas
Geldo Ferreira de Araujo, Gustavo Tales da Rocha Freitas, John Erick das Chagas Moreira, Micaelly Mesquita
280-285
PDF (Português (Brasil))
Scientific Literacy in the Early Years of Elementary School: a feasible experience
Marcos Paulo de Oliveira Santos, Luana de Oliveira Santos
286-292
PDF (Português (Brasil))
The potential of research in pedagogical practices to prevent violence against girls, adolescents and women: reflections for continuing education
Ivana Gonçalves de Oliveira, Lili Machado Machado, Marina de Assis Mendonça, Thais Freitas de Lima
293-298
PDF (Português (Brasil))
Playing and dancing: but at school?! In continuing training?!
Rafaela Eleuterio Holanda, José Montanha Soares
299-307
PDF (Português (Brasil))
Why invent a Podcast course?
Pedro Artur Cruz de Melo
308-314
PDF (Português (Brasil))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
Português (Brasil)
English