Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Atual
Arquivos
Notícias
Sobre
Sobre a Revista
Submissões
Equipe Editorial
Contato
Search
Search
Cadastro
Acesso
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 2 (2024): Revista Com Censo: Estudos Educacionais do Distrito Federal (RCC#37)
Vol. 11 No. 2 (2024): Revista Com Censo: Estudos Educacionais do Distrito Federal (RCC#37)
Published:
2024-05-31
Full Issue
RCC#37 (Português (Brasil))
Editorial
O periódico científico como voz e vez da pesquisa na Educação Básica
Jaqueline Aparecida Barbosa, Bárbara Carolina Vanderley Boaventura
2-3
PDF (Português (Brasil))
PDF (expediente) (Português (Brasil))
PDF (artistas da capa) (Português (Brasil))
Apresentação
Maria das Graças de Paula Machado
6-7
PDF (Português (Brasil))
Entrevistas
Being a teacher means taking care of the student's authorship
Pedro Demo, Danilo Maia
8-9
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Trabalho docente em tempos de pandemia: um recorte de Distrito Federal
Érika Soares de Lima Martins
10-22
PDF (Português (Brasil))
O currículo da Educação de Jovens e Adultos do Distrito Federal: desafios para a prática dialógica
Rafaela Vilarinho
23-30
PDF (Português (Brasil))
Contributions of organizational processes mapping to the efficiency in the public sector: a study at the IFB Campus Brasília
Alexandre Laval Silva, Gustavo Henrique Dornelas de Deus, Caroline Vitória Moreira Oliveira Machado, Luíza Benon Soares Peixoto
31-43
PDF (Português (Brasil))
Explorando o potencial educacional das tecnologias digitais e IA: um guia abrangente para compreender, utilizar e criar com o ChatGPT
Ricardo Lima Praciano de Sousa, Carla Oliveira Santos
44-55
PDF (Português (Brasil))
Relatos de Experiência
Portraits of daily life: the Theater of the Oppressed and Human Rights Education
Marcello Lucas de Araújo Brito
56-61
PDF (Português (Brasil))
Knowledge that Trans-forms: Transgender Children and Adolescents in the Public Education System of the Federal District
Vinicius de Oliveira Mota
62-65
PDF (Português (Brasil))
Educação para a integridade: uma proposta de formação continuada
Aécio da Fonseca, Simone Melo de Oliveira, Priscila Gonzaga de Sousa Costa, Tâmia Teles de Menezes Pereira, Paulo Sérgio da Silva Sousa
66-74
PDF (Português (Brasil))
“From the screens to the court”: (re)creating experiences with electronic games in Physical Education classes
Jeferson Alves de Sousa, Glória Maria Oliveira Martins Farias, Adriano Lopes de Souza, Mayrhon José Abrantes Farias
75-80
PDF (Português (Brasil))
Implementation of computational thinking for Gifted and talented Children: reporting an experience
Kelly Fabíola Viana dos Santos, Ana Paula Almeida de Matos
81-87
PDF (Português (Brasil))
Dossiê Temático
Prólogo
Práticas pedagógicas exitosas e valorização docente no Ensino Fundamental
André Vieira Freitas, Charlene de Oliveira Rodrigues, Flávia Maria Barbosa
93-97
PDF (Português (Brasil))
PDF (expediente) (Português (Brasil))
Dossiê - Entrevistas
Ensino Fundamental: da alfabetização às adolescências
Carlinhos Costa, Charlene de Oliveira Rodrigues, André Vieira Freitas
100-105
PDF (Português (Brasil))
Dossiê - Artigos
School audiovisual production: the experience of the CEF 602 Recanto das Emas Short Film Festival
Edmar Moreira
106-113
PDF (Português (Brasil))
Dossiê - Relatos
Entrelaçando afeto e cognição: perspectivas para uma educação integral e inclusiva
Cristiane de Cássia Mendes, Rosemare Gonçalves do Nascimento
114-120
PDF (Português (Brasil))
Exploring Brazilian Modernism through photography
Tatiane Conceição da Silva Romeu
121-126
PDF (Português (Brasil))
Gincana das aprendizagens: a gamificação como recurso didático de intervenção e recomposição das aprendizagens
Tatiana Nunes Carrilho de Oliveira, Débora Rodrigues de Alencar
127-130
PDF (Português (Brasil))
The exercise of writing for a process of creative improvement
Maria Delma Nunes Batista de Carvalho
131-136
PDF (Português (Brasil))
Histórias que abraçam o mundo
Márcia Oliveira da Silva, Madária Batista da Silva Pimentel, Maria José Miranda Carneiro Barcelos
137-144
PDF (Português (Brasil))
Science Teaching and Rural Education: contributions from a gamified approach
Wesley Pereira da Silva, Sheley Cristina Corrêa da Silva
145-150
PDF (Português (Brasil))
Teaching Art through Figure Theater
Jailson Araújo Carvalho
151-156
PDF (Português (Brasil))
Financial education in the early years from the perspective of literacy and different types of literacy: the real, the possible and the necessary.
Helena Narciso da Silva
157-163
PDF (Português (Brasil))
Projeto Guardiões Ambientais: o despertar da consciência ambiental na Escola do Campo
Camilo Tarchianini Cerávolo Chiavicatti, Leandro José de Lima, Sheley Cristina Corrêa da Silva, Wesley Pereira da Silva
164-172
PDF (Português (Brasil))
The inventory as a collective construction: thinking about the identities of CED PAD-DF as a rural school
Vanessa de Jesus Queiroz, Vanilson José Lourenço
173-180
PDF (Português (Brasil))
Monjolo Alphabet Project: inventorying to connect
Lucilei Martins Coimbra
181-187
PDF (Português (Brasil))
School magazine: Agrourbano journal
Luancristhya Fernandes do Nascimento Almeida, Emanuelle Nascimento da Silva, Ingrid Ceciliano de Souza
188-193
PDF (Português (Brasil))
American experience: uma imersão na cultura americana
Ana Paula da Silva Lopes de Oliveira
194-199
PDF (Português (Brasil))
Copa do Mundo de Futegude e Futeso7 com produção de álbum
Marli Pereira da Silva, Wellington dos Santos
200-204
PDF (Português (Brasil))
Mock Jury Project: the development of school literacy at its various levels in a rural school
Sheley Cristina Corrêa da Silva, Wesley Pereira da Silva
205-211
PDF (Português (Brasil))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
Português (Brasil)
English