Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Atual
Arquivos
Notícias
Sobre
Sobre a Revista
Submissões
Equipe Editorial
Contato
Search
Search
Cadastro
Acesso
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 1 (2024): Revista Com Censo: Estudos Educacionais do Distrito Federal (RCC#36)
Vol. 11 No. 1 (2024): Revista Com Censo: Estudos Educacionais do Distrito Federal (RCC#36)
Published:
2024-03-28
Full Issue
RCC#36 (Português (Brasil))
Editorial
Selo 10 anos: o papel do periódico científico hoje e nos próximos anos & A jornada de uma década de um periódico científico na Educação Básica
Raquel Oliveira Moreira, Danilo Luiz Silva Maia
3-5
PDF (Português (Brasil))
PDF (expediente) (Português (Brasil))
PDF (artista da capa) (Português (Brasil))
Apresentação
Maria das Graças de Paula Machado
8-10
PDF (Português (Brasil))
Entrevistas
O que faz um periódico científico ser longevo? Perspectivas para se pensar o presente e o futuro
Luiz Augusto Campos, Raquel Oliveira Moreira
11-14
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Guidelines for teaching in Early Childhood Education: Official documents published by the State Department of Education of the Federal District
Débora de Souza Santos, Ligia Almeida
15-27
PDF (Português (Brasil))
As TICS na educação pública do Distrito Federal durante a pandemia da COVID-19: análise do contexto inicial do ensino remoto de uma comunidade escolar
Natália da Silva Chagas, Otília Maria Alves da Nóbrega Alberto Dantas, Monique Vieira Amorim Bandeira
28-38
PDF (Português (Brasil))
Emergent literacy practices in a Rural Early Childhood Education Center in Federal District
Vanessa Carla Barros dos Santos
39-50
PDF (Português (Brasil))
Relatos de Experiência
School transition in early childhood education: welcoming and partnering with the school community
Danielle Daiane Reis, Clemência Santos
51-60
PDF (Português (Brasil))
Maker educacional: um elo entre o fazer pedagógico convencional e o uso de ferramentas digitais integradoras na educação técnica no Novo Ensino Médio
Marilia dos Santos Pinheiro, Sebastião Ivaldo Carneiro Portela, Delmira Lima
61-66
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
Educação antirracista: dialogando com Bárbara Pinheiro
Ana Paula Pinheiro, Cristino Cesário Rocha
67-71
PDF (Português (Brasil))
Nigerian film “Aníkúlápó”: an invitation in “crosses” of race and gender for the teacher viewer
Deise Carla Souza Santos, Martha Lemos de Moraes, Rosana Busnello Giacomazzi
72-78
PDF (Português (Brasil))
Dossiê Temático
Prólogo
Ação-Reflexão-Ação: transformando teoria em práticas educativas inspiradoras
Urânia Flôres da Cruz Freitas, Cleonice Pereira do Nascimento Bittencourt
84-85
PDF (Português (Brasil))
Dossiê - Entrevistas
Human Rights Education to learn to protect: knowledge under construction!
Rita Ippolito, Urânia Flôres da Cruz Freitas
88-90
PDF (Português (Brasil))
Dossiê - Artigos
Work and digital literacy among teachers after remote teaching: reflections on teaching
Fernanda de Lima Oliveira, Urânia Flôres da Cruz Freitas
91-101
PDF (Português (Brasil))
Curriculum for diversity from the perspective of Action-Reflection-Action: the contributions of the pedagogical coordinator of the early years
José Reinaldo Oliveira, Cleonice Pereira do Nascimento Bittencourt
102-112
PDF (Português (Brasil))
Teaching Mental Health in the Covid-19 pandemic and post-pandemic: analysis of Secretariat of Education of the Federal District public policies
Ana Maria Bastos de Carvalho, Katilen Machado Vicente Squarisi
113-123
PDF (Português (Brasil))
Sexual and gender diversity in the curriculum of the initial years of Elementary School in the Federal District
Anderson Neves dos Santos, Leonardo da Cunha Mesquita Café
124-135
PDF (Português (Brasil))
Political-pedagogical Project (PPP) and democratic management in the context of SEEDF schools
Milena Rosane da Silva, Gisele Cristine da Silva Dantas
136-145
PDF (Português (Brasil))
Education of Ethnic-Racial Relations: historiography of the creation, execution, implementation of Law 10.639/2003 and other perspectives on Human Rights
Adeir Ferreira Alves
146-155
PDF (Português (Brasil))
The School inclusion, human rights, teaching and learning: a reflection on the guiding legal frameworks and inclusive school práxis
Joaquim Souza Junior
156-165
PDF (Português (Brasil))
The social transformation of subjects through education: reflections and experiences in the school context
Analicélia Maria Gonçalves, Luzirene do Rego Leite
166-177
PDF (Português (Brasil))
Public teacher training policy: Learning Without Stopping Early Years training path - Literacy Starter Block
Ângela Cristina Morais Maciel, Angélica Acácia Ayres Angola de Lima
178-192
PDF (Português (Brasil))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
Português (Brasil)
English