Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Atual
Arquivos
Notícias
Sobre
Sobre a Revista
Submissões
Equipe Editorial
Contato
Search
Search
Cadastro
Acesso
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 3 (2025): Revista Com Censo: Estudos Educacionais do Distrito Federal (RCC#42)
Vol. 12 No. 3 (2025): Revista Com Censo: Estudos Educacionais do Distrito Federal (RCC#42)
Published:
2025-09-12
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Soberania Educacional: mais que um conceito, uma necessidade de luta
André Almeida Cunha Arantes
1-3
PDF (Português (Brasil))
PDF (expediente) (Português (Brasil))
PDF (artista da capa) (Português (Brasil))
Apresentação
André Almeida Cunha Arantes
6-8
PDF (Português (Brasil))
Entrevistas
Os desafios do Fórum Distrital de Educação na construção do novo PDE
Júlio Barros, Robson Santos Camara Silva
9-12
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Flowchart of the internship hiring process for interns within public administration entities affiliated with the SECEC - Secretaria de Cultura e de Economia Criativa do Distrito Federal (Secretariat of Culture and Creative Economy of the Federal District)
Wryel Lima, Cayo Honorato
13-22
PDF (Português (Brasil))
Who listens to the children of the Monjolo Rural Center?
Thaila Karoline Furtado Severo , Pedro Demo
23-34
PDF (Português (Brasil))
rofile and motivation of students selected for the technical course in Nursing offered by the public education network of DF, at Escola Técnica do Guará, in the 2nd semester of 2023
Giovanny de Menezes Carlos, Hélio José Santos Maia
35-48
PDF (Português (Brasil))
LÍBER: laboratory of interdisciplinary educational methodologies as a possibility to address age-grade distortion
Marli Dias Ribeiro, Lucicleide Araújo de Sousa Alves , Luiz Síveres
49-58
PDF (Português (Brasil))
Environmental education for the alpha generation:
Whisley Durães Alceno, Aline Karla Nolberto Souza, Douglas Henrique Pereira, Odiméia Teixeira, Nelson Luis Gonçalves Dias Souza, Grasiele Soares Cavallini
59-73
PDF (Português (Brasil))
português
Larissa Vargas Brandão
74-86
PDF (Português (Brasil))
Socio-economic and educational inequalities in the Federal District: what do the PDAD and School Census data say?
Aline Perfeito de Sousa, Ana Maria Nogales Vasconcelos
87-100
PDF (Português (Brasil))
Peripheral youth and political participation: which protagonist in social organizations in Distrito Federal
Railton Vanes de Sousa, Urânia Flores da Cruz Freitas
101-110
PDF (Português (Brasil))
Relatos de Experiência
Regrouping, Counting and Enchanting
Joelma das Graças Santana Lima
111-116
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
Review: Research in Education – Methods and Epistemologies by Silvio Sánchez Gamboa
Sthefanie Bárbara Mendonca
117-120
PDF (Português (Brasil))
"Vendo vozes: uma viagem ao mundo dos surdos", um ensaio de Oliver Sacks
Bárbara Carolina Vanderley Boaventura
121-123
PDF (Português (Brasil))
Prólogo
Ableism: a space for observing the subject and the social
Fabiola Gomide Baquero Carvalho, Patrícia Nazário Feitoza Duarte
131
PDF (Português (Brasil))
PDF (expediente) (Português (Brasil))
PDF (artista da capa) (Português (Brasil))
Dossiê - Entrevistas
Inclusão como mudança de estruturas e paradigmas
Yury Moraes, Fabiola Gomide Baquero Carvalho, Patrícia Nazário Feitoza Duarte, Elemregina Moraes Eminergidio
134-136
PDF (Português (Brasil))
Dossiê - Artigos
Publish or Stagnate? Dynamics of Scientific Production on Ableism in Brazil (2000–2024) After the Brazilian Inclusion Law
Sacha Clael, Viviane Giusti Balestrin
137-146
PDF (Português (Brasil))
Inclusão escolar e capacitismo: representações sociais de professoras e professores da SEEDF
Divaneide Lira Lima Paixão, Flávia Ramos Cândido, Jenaina Luzia de Carvalho, Ana Lúcia da Silveira Soares
147-158
PDF (Português (Brasil))
FOR A SCHOOL THAT SEES ALL BODIES: REFLECTIONS ON ABLEISM, DIVERSITY AND RIGHTS
Josy Mara Lopes da Silva Landim, Magno Nunes Farias
159-167
PDF (Português (Brasil))
Deficiency and Atypical Motherhood: Capacitism as a social marker
Joanna de Paoli, Kátia Oliveira da Silva, Fabrício Santos Dias de Abreu, Luana de Melo Ribas
168-179
PDF (Português (Brasil))
Inclusive mathematics education: for an anti-ableist and anti-racist classroom
Weberson Campos Ferreira, Geraldo Eustáquio Moreira
180-190
PDF (Português (Brasil))
Educating for Diversity: Initial Training for Volunteer Social Educators in the Context of Inclusive Education
Fabiola Gomide Baquero Carvalho, Clarissa Papa Vila Verde, Marina Soares Nunes, Patrícia Nazário Feitoza Duarte
191-202
PDF (Português (Brasil))
Autism and the construction of the subject: Paulo Freire and the school inclusion — a necessary dialogue
Joaquim de Souza Júnior, Viviane Neves Legnani
203-212
PDF (Português (Brasil))
portugues
português, Cristina Massot Madeira Coelho
213-220
PDF (Português (Brasil))
Deaf Culture in Altamira: Narratives, Education and Resistance
Guidson Marinho da Silva, Jonata Souza de Lima, Léia Gonçalves de Freitas
221-233
PDF (Português (Brasil))
Dossiê - Relatos
Sobre o uso da Aprendizagem Linguística Ativa na educação de português escrito para estudantes surdos: relato de experiência na sala de recursos
Israel Ferreira Bezerra Sousa, Eloisa Nascimento Silva Pilati
234-240
PDF (Português (Brasil))
O capacitismo na Educação Física e suas implicações na realidade escolar: um relato de experiência
Janaina Araujo Teixeira Santos, Henrique Araujo Teixeira Santos
241-247
PDF (Português (Brasil))
A fotografia como linguagem inclusiva: a experiência de um professor com baixa visão no percurso formativo
Daniel Fama de Freitas, Tadeu Amoroso Maia
248-253
PDF (Português (Brasil))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
Português (Brasil)
English