Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Atual
Arquivos
Notícias
Sobre
Sobre a Revista
Submissões
Equipe Editorial
Contato
Search
Search
Cadastro
Acesso
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 2 (2025): Revista Com Censo: Estudos Educacionais do Distrito Federal (RCC#41)
Vol. 12 No. 2 (2025): Revista Com Censo: Estudos Educacionais do Distrito Federal (RCC#41)
Published:
2025-06-01
Full Issue
RCC#41 (Português (Brasil))
Editorial
Entre perdas, conquistas e a busca por um mundo mais justo
André Almeida Cunha Arantes
3
PDF (Português (Brasil))
PDF (artista da capa) (Português (Brasil))
Apresentação
Equipe Editorial da Revista Com Censo: Estudos Educacionais do DF
6-7
PDF (Português (Brasil))
Entrevistas
Cooperação entre países do Sul Global para o desenvolvimento de soluções socialmente justas e culturalmente contextualizadas
Evaristo Pedro, André Almeida Cunha Arantes, Linair Moura Barros Martins
8-10
PDF (Português (Brasil))
Artigos
The Human Sciences teaching book after BNCC: a look at Environmental Education in High School in the Federal District
Naiara Monção de Lima
11-18
PDF (Português (Brasil))
Historical reinterpretation of Food and Nutrition Education: a necessary contextualization for the strengthening process of the National School Feeding Program – PNAE
Tamara Braz Ribeiral, Daniela Sanches Frozi
19-28
PDF (Português (Brasil))
Portraits of everyday life in Early Childhood Education: the leading role of Down syndrome children in teaching practices
Cristiane Ferreira Alves, Etienne Baldez Louzada Barbosa
29-40
PDF (Português (Brasil))
Evolution of children in initial literacy block after tier 1 of RTI (remote/hybrid) during COVID-19 pandemic
Lídia Silva Saldanha, Joice Carrilho Fernandes, Greicyane Marcos de Castro, Letícia Corrêa Celeste, Vanessa de Oliveira Martins-Reis
41-48
PDF (Português (Brasil))
History didactic sequence in the Science Circuit: a pedagogical possibility with 6th grade students
Luís Gustavo Ferrarini Venturelli
49-60
PDF (Português (Brasil))
Perspectives and practices of environmental education in the Brazilian school context
Talita Mendes Lins Martins
61-68
PDF (Português (Brasil))
Is literature destined to disappear from schools? Paths to its Permanence in Basic Education
Pedro Henrique Elias de Albuquerque
69-76
PDF (Português (Brasil))
Relatos de Experiência
(Re) thinking teacher training from the perspective of Human Rights Education and the Curriculum in Motion to promote a culture of peace in SEEDF schools: a research report
Renata Almeida Santos
77-85
PDF (Português (Brasil))
Science Circuit: proposal to promote learning
Rosemary dos Santos Menezes
86-89
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
“The construction” or the beauty of reading an entire Brasília
Camilla Cristina Silva
90-93
PDF (Português (Brasil))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
Português (Brasil)
English